Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Smart consumers come undo… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Smart consumers come undone: breakdowns in the process of digital agencing

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Christian Fuentes
Publicerad i Journal of Marketing Management
Volym 35
Nummer/häfte 15-16
Sidor 1542-1562
ISSN 0267-257X
Publiceringsår 2019
Publicerad vid Centrum för konsumtionsvetenskap (CFK)
Sidor 1542-1562
Språk en
Länkar dx.doi.org/10.1080/0267257x.2019.16...
Ämnesord Digitalisation, smartphones, consumer, market studies, ethical, consumption, agencing, ethical consumption, use smartphones, market, sustainability, online, apps, ethnography, internet, devices
Ämneskategorier Företagsekonomi

Sammanfattning

While digitalisation is a widespread technological, social and economic process, shaping markets and consumers, not all efforts to produce digitalised smart consumers are successful. The aim of this paper is to explore and explain failures in the digital agencing of consumers. Making use of the market studies literature on consumer agencing, and drawing on an ethnographic study of ethical shopping apps, the paper explores how as well as under what conditions efforts to enact smart ethical shoppers fail. Results show that it is the immutability of apps that leads to breakdowns in the process of digital agencing. While these apps were scripted to configure consumers, they can seldom be configured by consumers. Because of this, the apps could not be adjusted to specific situations and consumer-assemblages.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?