Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

New ventures in Cleantech… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

New ventures in Cleantech: Opportunities, capabilities and innovation outcomes.

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Febi Jensen
H Lööf
A Stephan
Publicerad i Business Strategy and the Environment
ISSN 0964-4733
Publiceringsår 2019
Publicerad vid Företagsekonomiska institutionen, Industriell och Finansiell ekonomi & logistik
Språk en
Länkar https://doi.org/10.1002/bse.2406
Ämneskategorier Ekonomi och näringsliv

Sammanfattning

Facing the challenge of climate change, innovations that imply environmental benefits create business opportunities for entrepreneurs. This paper analyzes innovation capabilities of startups in Cleantech and how the innovation outcomes of those startups develop over time. Based on the Mannheim Foundation Panel and applying propensity score matching, a cohort of 567 Cleantech startups is analyzed and compared with a control cohort of non‐Cleantech startups. We find that startups in Cleantech have, on average, higher technological capabilities compared with all other startups. Our econometric evidence shows that Cleantech startups are more likely to combine existing technology in a novel way. Finally, we find that Cleantech startups develop more market novelties in subsequent years when compared with their control group peers.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?