Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Issue Salience on Twitter… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Issue Salience on Twitter During Swedish Party Leaders’ Debates

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Linn Sandberg
Ulf Bjereld
Karina Bunyik
Markus Forsberg
Richard Johansson
Publicerad i Nordicom Review
Volym 40
Nummer/häfte 2
Sidor 49-61
ISSN 2001-5119
Publiceringsår 2019
Publicerad vid Institutionen för svenska språket
Institutionen för data- och informationsteknik (GU)
Statsvetenskapliga institutionen
Sidor 49-61
Språk en
Länkar https://doi.org/10.2478/nor-2019-00...
Ämnesord issue salience; social media; Twitter; party leaders’ debates; policy dimensions
Ämneskategorier Språkteknologi (språkvetenskaplig databehandling), Statsvetenskap (exklusive studier av offentlig förvaltning och globaliseringsstudier)

Sammanfattning

The objective of this study is to contribute knowledge about formation of political agendas on Twitter during mediated political events, using the party leaders’ debates in Sweden before the general election of 2014 as a case study. Our findings show that issues brought up during the debates were largely mirrored on Twitter, with one striking discrepancy. Contrary to our expectations, issues on the left-right policy dimension were more salient on Twitter than in the debates, whereas issues such as the environment, immigration and refugees, all tied to a liberal-authoritarian value axis, were less salient on Twitter.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?