Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Handling languaging durin… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Handling languaging during empirical research. Ethnography as action in and across time and physical-virtual sites

Kapitel i bok
Författare Sangeeta Bagga-Gupta
Giulia Messina Dahlberg
Annaliina Gynne
Publicerad i Virtual Sites as Learning Spaces. Critical Issues on Languaging Research in Changing Eduscapes. Sangeeta Bagga-Gupta, Giulia Messina Dahlberg, Ylva Lindberg (red.)
ISBN 978-3-030-26928-9
Förlag Palgrave Macmillan
Publiceringsår 2019
Publicerad vid Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Språk en
Ämneskategorier Medie- och kommunikationsvetenskap, Pedagogik, Didaktik, Lärande, Utbildningsvetenskap, Språk och litteratur

Sammanfattning

This chapter builds upon data from different multisited ethnographic projects that have been conducted and are ongoing in different geopolitical and digital spaces. The chapter is framed within sociocultural, dialogical and decolonial perspectives which highlight that learning is a situated and distributed process where communication is collaboratively achieved. In these traditions, while the rich potentials and dimensions of human communication in concert with intellectual and material tools are recognized, attention in analysis has tended to be dominated over the decades by an “oral language bias”. The findings presented in this chapter raise epistemological and pragmatic challenges of significance to theoretical-methodological issues in the very doing of ethnographic fieldwork in general, specifically in settings where linguistic heterogeneity is the norm.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?