Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

On Epistemological Issues… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

On Epistemological Issues in Technologically Infused spaces. Notes on Virtual Sites for Learning

Kapitel i bok
Författare Sangeeta Bagga-Gupta
Giulia Messina Dahlberg
Publicerad i Virtual Sites as Learning Spaces. Critical Issues on Languaging Research in Changing Eduscapes. Sangeeta Bagga-Gupta, Giulia Messina Dahlberg, Ylva Lindberg (red.)
ISBN 978-3-030-26928-9
Förlag Palgrave Macmillan
Publiceringsår 2019
Publicerad vid Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Språk en
Ämneskategorier Medie- och kommunikationsvetenskap, Utbildningsvetenskap, Pedagogik, Didaktik, Språk och litteratur, Psykologi, Lärande

Sammanfattning

This chapter focuses upon the omnipresent nature of learning across arenas that are glossed as virtual/digital/online and physical/analogue/offline. It analytically argues for the need to go beyond the normative taken-for-granted nature of the affordances of digitalization in education – both as far as learning is concerned and issues of inclusion. The chapter highlights peoples technologically infused contemporary lives – at least as these play out in global-North spaces – and the conceptual challenges involved in studying such an existence.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?