Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Globalised student achiev… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Globalised student achievement? A longitudinal and cross-country analysis of convergence in mathematics performance

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Stefan Johansson
Rolf Strietholt
Publicerad i Comparative Education
Volym 55
Nummer/häfte 4
Sidor 536-556
ISSN 0305-0068
Publiceringsår 2019
Publicerad vid Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Sidor 536-556
Språk en
Länkar https://doi.org/10.1080/03050068.20...
Ämnesord comparative education, International large-scale assessments, latent class analysis, mathematics, TIMSS, world curriculum
Ämneskategorier Internationell pedagogik

Sammanfattning

With the aid of longitudinal country-level data from five IEA TIMSS assessments (1995–2011), the current study addresses the issue of the globalisation of curricula and achievement. To explore the hypothesis of global convergence, we study performance in four subdomains of mathematics. Using regression with fixed effects for countries, we consider whether the variation of subdomain scores decreases globally over time. Additionally, we explore qualitative differences in performance profiles using latent class analysis. Our results provide little evidence for a global harmonisation of student achievement. Rather, for regions with a similar language and culture, we observe similar strengths and weaknesses in mathematics content areas. Furthermore, these patterns remain stable over time. Directions for future research include the exploration of global trends in aspects of attained curricula for other subjects, and the use of information on school achievement.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?