Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Vitruvius, Critics, and t… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Vitruvius, Critics, and the Architecture of Worlds: Extra-Narratival Material and Critical World-Building

Övrigt
Författare Stefan Ekman
Publicerad i Fafnir – Nordic Journal of Science Fiction and Fantasy Research
Volym 6
Nummer/häfte 1
Sidor 118-31
ISSN 2342-2009
Publiceringsår 2019
Publicerad vid Svensk nationell datatjänst (SND)
Sidor 118-31
Språk en
Länkar journal.finfar.org/articles/1742.pd...
https://gup.ub.gu.se/file/207906
Ämnesord critical world-building, world architecture, roleplaying games, lore, illustrations, codex, Dungeons & Dragons, Anomaly comic
Ämneskategorier Litteraturvetenskap, Litteraturstudier

Sammanfattning

In this essay, I look at non-narratival world-building. I introduce the concept of critical world-building and outline my view of world-building as architecture. "World-architecture" then provides the basis for my analysis. I propose that the world-architectural way of reading a world would work just as well with worlds built in any medium, textual or non-textual, narrated or non-narrated. My first example shows how a collection of “lore” in a computer game or (in my case) a graphic-novel app can offer material for a scholar who analyses the world of the story. Then I turn to a world without any explicit narrative, using the illustrations from a Dungeons & Dragons rule book to show what they can say about the implied game world.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?