Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Using Essay Responses as … - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Using Essay Responses as a Basis for Teaching Critical Thinking – a Variation Theory Approach

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Kristoffer Larsson
Publicerad i Scandinavian Journal of Educational Research
Sidor 1-15
ISSN 0031-3831
Publiceringsår 2019
Publicerad vid Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Sidor 1-15
Språk en
Länkar https://doi.org/10.1080/00313831.20...
Ämnesord Critical thinking; ethics; learning; teaching; variation theory
Ämneskategorier

Sammanfattning

Educationalists have had serious problems in proposing well-grounded ways of teaching critical thinking. Reviews of the field have called for research to develop theory concerning the learning experience associated with critical thinking enhancement, as well as to explore more tailored teaching and evaluation methods. This article suggests an approach to teaching critical thinking with potential to handle these concerns. Based on an analysis of students’ essay responses, the article carries out a thought experiment to elaborate an example of design and enactment of lessons using the variation theory of teaching and learning. In this way, the article offers the research community a thorough description of a theory-driven and tailored tool for teaching and evaluating critical thinking, which deserves further exploration.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?