Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Reflecting on Interprofes… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Reflecting on Interprofessional Simulation

Kapitel i bok
Författare Sissel Eikeland Husebø
Madeleine Abrandt Dahlgren
Samuel Edelbring
Elin Nordenström
Torben Nordahl Amorøe
Hans Rystedt
Peter Dieckmann
Publicerad i Professional and Practice-based Learning, Vol 26
Sidor 139-171
ISBN 978-3-030-19541-0
ISSN 22105549
Förlag Springer
Förlagsort Cham
Publiceringsår 2019
Publicerad vid Linnécentret for forskning om lärande (LinCS)
Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Institutionen för kliniska vetenskaper, Avdelningen för anestesiologi och intensivvård
Institutionen för medicin
Sidor 139-171
Språk en
Länkar https://link.springer.com/chapter/1...
Ämnesord Post-simulation debriefing Video Reflection Feedback Interprofessional simulation Teamwork training
Ämneskategorier Lärande, Didaktik, Pedagogik

Sammanfattning

This chapter explores and discusses how models of debriefing can support interprofessional learning in simulation-based education activities. The role of video as a tool for feedback and reflection is described and the ways video can be integrated in the learning environment to optimize opportunities for learning.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?