Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Video as a Tool for Resea… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Video as a Tool for Researching Simulation Practices

Kapitel i bok
Författare Madeleine Abrandt Dahlgren
Elin Nordenström
Donna Rooney
Hans Rystedt
Publicerad i Interprofessional Simulation in Health Care
Sidor 31-55
ISBN 978-3-030-19542-7
ISSN 22105549
Förlag Springer
Förlagsort Cham
Publiceringsår 2019
Publicerad vid Linnécentret for forskning om lärande (LinCS)
Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Sidor 31-55
Språk en
Länkar https://link.springer.com/chapter/1...
Ämnesord Interprofessional simulation Healthcare education Video analysis Teamwork training
Ämneskategorier Lärande, Didaktik, Pedagogik

Sammanfattning

This chapter provides examples of how arrangements for collection and analyses of video data were organized across different sites. The common approach to data collection builds on established methods for recording of audiovisual materials in the social sciences with a focus on interaction and learning. The chapter describes how arrangements for data collection across different sites were organised, and how video analysis can be used as a method for collaborative analysis of practices. One approach is entitled purposeful approach to collaborative data analysis. A second approach draws on video-based studies of situated action, and a third approach of analysis is the use of qualitatively different readings of the same data. One does not replace the other, but rather draws out different features.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?