Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Advancing Simulation Peda… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Advancing Simulation Pedagogy and Research

Kapitel i bok
Författare Hans Rystedt
Madeleine Abrandt Dahlgren
Li Felländer-Tsai
Sofia Nyström
Publicerad i Interprofessional Simulation in Health Care: Materiality, Embodiment, Interaction
Sidor 197-211
ISBN 978-3-030-19541-0
ISSN 22105549
Förlag Springer
Förlagsort Cham
Publiceringsår 2019
Publicerad vid Linnécentret for forskning om lärande (LinCS)
Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Sidor 197-211
Språk en
Länkar https://link.springer.com/chapter/1...
Ämneskategorier Didaktik, Lärande, Pedagogik, Utbildningsvetenskap

Sammanfattning

The final chapter of the book reflects on the challenges and benefits of interprofessional research collaboration, sharing data, and the application of different theoretical lenses when focusing on different aspects of practices, located in different national and international contexts. The chapter also outlines some challenges for the development of future simulation pedagogy, based on the findings of the collated research, and discusses areas in need for further research and development.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?