Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Understanding Interprofes… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Understanding Interprofessional Simulation Practice

Kapitel i bok
Författare Hans Rystedt
Madeleine Abrandt Dahlgren
Michelle Kelly
Publicerad i Interprofessional Simulation in Health Care: Materiality, Embodiment, Interaction
Sidor 9-31
ISBN 978-3-030-19541-0
Förlag Springer
Förlagsort Cham
Publiceringsår 2019
Publicerad vid Linnécentret for forskning om lärande (LinCS)
Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Sidor 9-31
Språk en
Länkar https://link.springer.com/chapter/1...
Ämneskategorier Pedagogik

Sammanfattning

The research on simulation practice has been suggested as too evaluative and protocol-driven, neglecting theoretical groundwork. There is a need for more theorised, process-oriented analyses of simulation practice to meet this gap in current research. This chapter outlines the theoretical frameworks that situate research on interprofessional simulation practices in different but related practice-oriented views, that has been applied in empirical research across the collaborating teams. Further, the chapter provides an overview of the discourse and critical issues for interprofessional learning/collaboration, with a particular view to the potential of practice-oriented theories to contribute to simulation as a pedagogical practice for learning interprofessional collaboration.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?