Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

´INFLUENCERS´ IN URBAN FR… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

´INFLUENCERS´ IN URBAN FREIGHT – A BUSINESS MODEL PERSPECTIVE

Paper i proceeding
Författare Alena Brettmo
Jon Williamsson
Publicerad i 11th International Cionference on City Logistics
Förlag Institute for City Logistics
Publiceringsår 2019
Publicerad vid Företagsekonomiska institutionen, Industriell och Finansiell ekonomi & logistik
Språk en
Ämnesord urban freight, stakeholder, influencer, business model
Ämneskategorier Transportteknik och logistik, Företagsekonomi

Sammanfattning

This study explores how norm-setting third-party urban freight stakeholders, referred to as ‘influencers’, may indirectly put pressure on actors in the urban freight setting. The results indicate that influencers may pressure receivers on logistical issues and shape the physical environment in which deliveries are conducted. Such acts indirectly force carriers to adopt more sustainable practices and take decisions that impact their business models. The results bring to light the often-overlooked power that influencers have in relation to the development of actor behavior along the urban freight supply chain.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?