Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Here today, gone tomorrow… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Here today, gone tomorrow: The organization of temporary retailscapes and the creation of frenzy shopping

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Anna Spitzkat
Christian Fuentes
Publicerad i Journal of Retailing and Consumer Services
Volym 49
Sidor 198-207
ISSN 09696989
Publiceringsår 2019
Publicerad vid
Sidor 198-207
Språk en
Länkar https://doi.org/10.1016/j.jretconse...
Ämnesord retailing; shopping
Ämneskategorier Tvärvetenskapliga studier, Företagsekonomi

Sammanfattning

© 2019 Elsevier Ltd The aim of this paper is to explore, conceptualize, and critically discuss how the temporary retail site of the pop-up store works towards inciting consumers to buy products which have previously been discarded. Drawing on, and developing, the concept of the retailscape, we use empirical material from an ethnographic study to show how the temporal retailscape of the pop-up store is assembled, and how it shapes shopping practice. The spatial organization of these stores, their ephemeral nature, the limited product availability, and the unconventional spatial organization enable what we term frenzy shopping – a distinct mode of emotionally-intensive shopping whereby previously established shopping norms and rules of conduct are temporarily suspended.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?