Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

A bibliometric review of … - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

A bibliometric review of approaches to address conflicts in schools: Exploring the intellectual base

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Ilse Hakvoort
Jonas Lindahl
Agneta Lundström
Publicerad i Conflict Resolution Quarterly
ISSN 1536-5581
Publiceringsår 2019
Publicerad vid Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Språk en
Länkar dx.doi.org/10.1002/crq.21266
Ämnesord bibliometrics, intellectual base, conflict resolution, conflict management, classroom management, schools
Ämneskategorier Pedagogik

Sammanfattning

Increasing numbers of student teachers, teachers, and teacher educators require training in research‐based knowledge about how to address conflicts in schools. There are also increasing numbers of relevant publications, and hence, a perceived need to map influential theories, methods, and topics that shaped the field of research. To meet this need, a bibliometric study was conducted. The reviewed literature, 608 publications referring to studies by 197 influential authors, was subdivided into two periods: 1996–2010 and 2011–2015. The intellectual structure was examined by author co‐citation analysis. The findings indicate seven clusters of authors from period one and four from period two.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?