Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Teachers’ and Student Tea… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Teachers’ and Student Teachers’ Attitudes towards Nature and the Environment – A Comparative Study between Sweden and France

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Eva Nyberg
Jérémy Castéra
Birgitta Mc Ewen
Niklas Gericke
Pierre Clément
Publicerad i Scandinavian Journal of Educational Research
ISSN 0031-3831
Publiceringsår 2019
Publicerad vid Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Språk en
Länkar https://doi.org/10.1080/00313831.20...
Ämnesord environmental attitudes, anthropocentrism, ecocentrism, education
Ämneskategorier

Sammanfattning

Throughout the world, the educational system is expected to deal with issues regarding sustainability and to promote pro-environmental behaviours and attitudes. This study investigates attitudes towards nature and the environment among 1109 teachers and student teachers in Sweden and France, using the 2 factor Model of Environmental Values (2-MEV). The results imply that in both Sweden and France, teachers and student teachers hold a prevailingly ecocentric attitude, as opposed to an anthropocentric attitude, which possibly indicates a predominantly positive approach towards the environment and environmental education. Comparisons between the countries show, however, that the Swedish teachers and student teachers hold a more anthropocentric attitude than the teachers and student teachers in the French sample.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?