Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Expected Teacher Assessme… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Expected Teacher Assessment Literacy in Sweden

Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
Författare Anne Dragemark Oscarson
Birgitta Fröjdendahl
Publicerad i Linguapeda, Helsingfors, 2019
Publiceringsår 2019
Publicerad vid Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Språk en
Länkar https://www.helsinki.fi/en/conferen...
Ämnesord curriculum, assessment literacy, EFL
Ämneskategorier

Sammanfattning

Swedish school policy documents place high expectations on teacher assessment literacy (TAL), and they leave considerable room for local deliberation.  Therefore it is important to examine what exactly the curricula state about assessment and grading, how much space they devote to assessment and hence to clarify expectations on English teachers’ knowledge of various assessment strategies.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?