Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Design Thinking for Entre… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Design Thinking for Entrepreneurship in Frugal Contexts

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Lisbeth Svengren Holm
Maria Nyström
G. Nyotumba
Publicerad i Design Journal
Volym 22
Sidor 295-307
ISSN 1460-6925
Publiceringsår 2019
Publicerad vid Högskolan för design och konsthantverk
Sidor 295-307
Språk en
Länkar dx.doi.org/10.1080/14606925.2019.15...
Ämnesord Design Thinking, Frugal Innovation, Frugal Context, Knowledge Clusters, Art
Ämneskategorier Design

Sammanfattning

Even if design is recognized as an important driver for innovation on a global scale, there are still many countries in the developing part of the world where design as a process for innovation do not play any significant role for businesses and society. There is however a growing interest in design as a resource for innovation in many developing countries, e. g. in Kenya, where these projects are taking place. The results illustrate how design can support a local network by establishing a co- creation process as the basis for innovations and entrepreneurship in a frugal context, the role and value of design thinking for supporting entrepreneurs. The experiences and learnings from frugal innovations are of equal importance as the process and mindset of Design Thinking. A new type of Knowledge Cluster therefore includes not only design knowledge and skills, but also frugal innovation and frugal criteria.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?