Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Higher education, norm de… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Higher education, norm development, and environmental protection

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Niklas Harring
Sverker C. Jagers
Simon Matti
Publicerad i Higher Education
ISSN 0018-1560
Publiceringsår 2019
Publicerad vid Statsvetenskapliga institutionen
Språk en
Länkar https://link.springer.com/article/1...
Ämnesord Higher education Sustainable development Values Norms Policy support
Ämneskategorier Statsvetenskap

Sammanfattning

There is a debate on whether higher education in the social sciences generates stronger democratic and environmental norms among students. In our study, we focus on students’ perceptions about legitimate rule in the case of environmental protection. We contribute to this debate by using a unique longitudinal data set from seven universities and university colleges in Sweden. Our results show that higher education in the social sciences does not generate stronger democratic or environmental norms, at least not in the case of environmental protection. We discuss why this is the case and refine our results further by looking at individual-level factors, such as gender and ideology.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?