Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Views on concept in the f… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Views on concept in the framework of Three worlds of mathematics: A concept analysis

Paper i proceeding
Författare Lotta Wedman
Publicerad i MADIF 11: Research seminar of the Swedish Society for Research in Mathematics Education, Karlstad, 23–24 January 2018. [Eds. J. Häggström, Y. Liljekvist, J. Bergman Ärlebäck, M. Fahlgren & O. Olande]
ISBN 978-91-984024-2-1
ISSN 1651-3274
Förlagsort Göteborg, Sweden
Publiceringsår 2018
Publicerad vid Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Språk en
Länkar matematikdidaktik.org/wp-content/up...
Ämnesord concept, concept analysis, mathematics education, Three worlds of mathematics
Ämneskategorier Annan matematik

Sammanfattning

There are examples of conceptual incoherencies within the field of mathematics education. In this paper, a concept analysis of the notion concept in Tall’s framework of Three worlds of mathematics is conducted. In the first phase of the study, an analysing tool is constructed from a literature review in philosophy and cognitive science. This tool makes two distinctions. One distinction is between views considering concepts as abstract and views considering concepts as mental. The other distinction is between views considering concepts as intersubjective and views considering concepts as subjective. Preliminary results show that different views on concept are mixed in the framework of Three worlds of mathematics.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?