Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

A concept analysis of the… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

A concept analysis of the notion concept: Contributions of an analysing tool

Paper i proceeding
Författare Lotta Wedman
Publicerad i The 42nd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. 3-8 July 2018, Umeå [Eds. E. Bergqvist, M. Österholm, C. Granberg, & L. Sumpter]
ISBN 978-91-7601-902-3
ISSN 0771-100X
Publiceringsår 2018
Publicerad vid Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Språk en
Ämnesord concept, concept analysis, mathematics education, methodology
Ämneskategorier Annan matematik

Sammanfattning

The word ‘concept’ is used with several meanings in mathematics education. In order to obtain a coherent theoretical framework, a concept analysis of the notion concept is performed for some current frameworks in the field. The taken approach includes creating a tool for analysing views on concept, based on a literature review in philosophy. This tool uses three distinctions of views on concept: mental versus abstract, subjective versus intersubjective, and molecular versus holistic. Examples from texts in mathematics education are given, where the three distinctions are present. Further, the taken approach offers a perspective on concept that simplifies comparisons between frameworks.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?