Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Tagging, Pinging and Link… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Tagging, Pinging and Linking – User Roles in Virtual Citizen Science Forums.

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Frauke Rohden
Christopher Kullenberg
Niclas Hagen
Dick Kasperowski
Publicerad i Citizen Science: Theory and Practice
Volym 4
Nummer/häfte 1
Sidor 1-13
Publiceringsår 2019
Publicerad vid Institutionen för filosofi, lingvistik och vetenskapsteori
Sidor 1-13
Språk en
Länkar https://doi.org/10.5334/cstp.181
Ämnesord Citizen science , citizen humanities , discussion forum , Virtual Citizen Science
Ämneskategorier Vetenskapsteori, Annan humaniora, Övrig annan humaniora, Litteraturvetenskap

Sammanfattning

This article investigates user roles in virtual citizen science projects through a case study of the Talk-forum of Shakespeare’s World, a humanities project on the Zooniverse platform. To address collective knowledge production, we study the use of hashtags, pinging, and linking as a way of differentiating how researchers, moderators, and different user groups use the forum according to their roles. We show how both volunteers and researchers have a much deeper interest in the texts that they transcribe and actively seek contextual information, shape new lines of inquiry, and discover new phenomena. We conclude that the use of online forums in citizen science can play a crucial role for extending the knowledge production from academic research to a wider public interest, and also provide new knowledges beyond the assigned task of transcribing documents.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?