Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Looking at language throu… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Looking at language through a camera lens

Kapitel i bok
Författare Liss Kerstin Sylvén
Publicerad i Visualising multilingual lives. More than words
ISBN 9781788922593
Förlag Multilingual Matters
Förlagsort Bristol
Publiceringsår 2019
Publicerad vid Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Språk en
Länkar www.multilingual-matters.com/displa...
Ämnesord Learner beliefs; CLIL; photography as data source
Ämneskategorier Lärande, Engelska språket

Sammanfattning

This chapter compares and contrasts the beliefs about two languages, Swedish as an L1 and English as an L2, held by two content-and-language-integrated-learning (CLIL) students (aged 17–18 years) with those of two other students. They were all attending Grade 12 in the Swedish educational system. The students were asked to take photographs of occasions that were significant to them when they used the two languages and provide interpretations in follow-up discussions. The findings indicate that CLIL and non-CLIL students differ in their perspectives on language: while CLIL students tend to view language as something to be used, non-CLIL students rather look at it as something to be learned.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?