Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Characterizing Swedish sc… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Characterizing Swedish school algebra – initial findings from analyses of steering documents, textbooks and teachers’ discourses

Paper i proceeding
Författare Kirsti Hemmi
Kajsa Bråting
Yvonne Liljekvist
Johan Prytz
Lars Madej
Johanna Pejlare
Kristina Palm Kaplan
Publicerad i Nordic Research in Mathematics Education: Papers of NORMA 17 - The Eighth Nordic Conference on Mathematics Education Stockholm, May 30 - June 2, 2017
ISBN 978-91-984024-1-4
ISSN 1651-3274
Förlag Svensk förening för MatematikDidaktisk Forskning - SMDF
Förlagsort Stockholm
Publiceringsår 2018
Publicerad vid Institutionen för matematiska vetenskaper
Språk en
Länkar matematikdidaktik.org/wp-content/up...
https://gup.ub.gu.se/file/207757
Ämneskategorier Annan matematik

Sammanfattning

The paper reports the first results of an ongoing research project aiming at characterizing Swedish school algebra (grades 1-9). Both diachronic and synchronic studies are conducted to identify the specific teaching tradition developed in Sweden and different theoretical approaches are applied in the overall project in order to obtain a rich picture of the Swedish case. The results reported here are based on the analyses of mathematics curriculum, textbooks and focus group interviews with teachers in seven schools. The initial results indicate that, since 1980s, algebra is vaguely addressed in the steering documents and the progression of algebraic thinking is elusive in teachers' discourses. Moreover, certain important ideas, such as generalized arithmetic, are largely missing in the curriculum and mathematics textbooks for grades 1-6. We discuss the implications of the initial findings for our project.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?