Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

The Development of Swedis… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

The Development of Swedish Receptive Vocabulary in CLIL: A Multilingual Perspective

Kapitel i bok
Författare Sofie Johansson
Inger Lindberg
Publicerad i Investigating content and language integrated learning : insights from Swedish high schools / edited by Liss Kerstin Sylvén.
Sidor 236-258
ISBN 978-1-78892-240-1
Förlag Multilingual Matters
Förlagsort Bristol. UK
Publiceringsår 2019
Publicerad vid Institutionen för svenska språket
Sidor 236-258
Språk en
Länkar https://doi.org/10.21832/9781788922...
Ämneskategorier Tvåspråkighet, Svenska språket, Engelska språket, Lärande, Internationell pedagogik, Lingvistik

Sammanfattning

The fact that parallel English and Swedish data were collected on two consecutive occasions in the CLISS project offers a unique opportunity to compare the effects of CLIL in terms of English as well as Swedish language development on a longitudinal basis. A substantial proportion of the students taking part in the CLISS project were second language (L2) speakers of Swedish, which from a multilingual perspective makes such comparisons even more interesting. This chapter concerns vocabulary development with a special focus on L2 Swedish students in CLIL. Before turning to the field of L2 vocabulary development and the actual study, we will give a brief background of English in multilingual Sweden, the recently adopted Swedish Language Act, and multilingual students in CLIL.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?