Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Sofia Coppola : the polit… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Sofia Coppola : the politics of visual pleasure

Bok
Författare Anna Backman Rogers
ISBN 9781785339752
Förlag Berghahn Books
Förlagsort New York
Publiceringsår 2019
Publicerad vid Institutionen för kulturvetenskaper
Språk en
Ämnesord Coppola, Sofia, 1971- , criticism and interpretation, feminism and motion pictures, United States, women, motion picture producers and directors, kvinnliga regissörer, feminism och film, Förenta staterna
Ämneskategorier Annan humaniora, Konst, Idé- o lärdomshistoria, Filosofi

Sammanfattning

All too often, the movies of Sofia Coppola have been dismissed as "all style, no substance." But such an easy caricature, as this engaging and accessible survey of Coppola's oeuvre demonstrates, fundamentally miscontrues what are rich, ambiguous, meaningful films. Drawing on insights from feminist philosophy and psychology, the author here takes an original approach to Coppola, exploring vital themes from the subversion of patriarchy in The Virgin Suicides to the "female gothic" in The Beguiled. As Rogers shows, far from endorsing a facile and depoliticized postfeminism, Coppola's films instead deploy beguilement, mood, and pleasure in the service of a robustly feminist philosophy.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?