Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Engaging performative con… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Engaging performative contradiction: Introducing the rhetorics of practice and method to artist researchers

Kapitel i bok
Författare Mick Wilson
Publicerad i Practicing Art/Science: Experiments in an Emerging Field
Sidor 21-44
ISBN 9781315175881
Förlag Routledge
Förlagsort London
Publiceringsår 2018
Publicerad vid Akademin Valand
Sidor 21-44
Språk en
Länkar dx.doi.org/10.4324/9781315175881
Ämneskategorier Vetenskapsteori, Konst

Sammanfattning

This chapter describes a pedagogical strategy for introducing early-stage artist researchers to methodology and to the challenge of disclosing method choice within their doctoral learning process. After contextualising the discussion of method in debates on research by artists and the doctorate in particular, the chapter then proceeds to describe and problematise this approach to teaching research methodology that has been developed in diverse institutional and disciplinary settings. The basic premise of this approach is that discourses on method have a genealogy that encompasses a very diverse range of artistic and scientific practices. Hence, the analysis attends to the entanglement of speaking and doing as a problem of the rhetoricisation of practice. In identifying possible ways of modifying the pedagogical strategy for the future, the potential of the group critique and analysis session as a pedagogical instrument is indicated.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?