Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

On the absent ground of t… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

On the absent ground of transnational partnerships in education: A post-foundational intervention

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Beniamin Knutsson
Jonas Lindberg
Publicerad i Globalisation, Societies and Education
ISSN 1476-7724
Publiceringsår 2019
Publicerad vid Institutionen för ekonomi och samhälle, Kulturgeografi
Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Språk en
Länkar https://doi.org/10.1080/14767724.20...
Ämnesord Multi-stakeholder partnerships; global governance; international development; post-foundational; the political; political action
Ämneskategorier Pedagogik, Internationell pedagogik, Globaliseringsstudier, Kulturgeografi, Social och ekonomisk geografi

Sammanfattning

Transnational multi-stakeholder partnerships (MSPs) are proliferating in the domain of education and development. This paper intervenes in scholarly discussions on such partnerships by pondering what post-foundational political thought might add. It is argued that both liberal and critical literature, albeit from very different viewpoints, tend to foreground order and stability. Drawing on post-foundational political theory, and a case study of the Global Partnership for Education, the present paper explores transnational MSPs in education as incomplete hegemonic projects. By bringing attention to fissures and disruptions, the paper exposes how the absent ground of ‘the political’ ultimately haunts the stability of partnerships.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?