Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Violence and gender thres… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Violence and gender thresholds: A study of the gender coding of violent behaviour in schools

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Johannes Lunneblad
Thomas Johansson
Publicerad i Gender and Education
Nummer/häfte 27th of february
ISSN 0954-0253
Publiceringsår 2019
Publicerad vid Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Språk en
Länkar https://doi.org/10.1080/09540253.20...
Ämneskategorier Sociologi, Utbildningsvetenskap

Sammanfattning

This article explores how schools define situations in which students have been exposed to violence at school. The purpose of the study is to explore and investigate whether and how school violence is gendered and whether acts of violence are being coded as either masculine or feminine. The data were gathered at Swedish secondary schools. The results indicate that gender influences how professionals categorise violence, with physical violence often being considered masculine and relational violence often being considered feminine. As a consequence, boys are perceived as less violent when they are involved in relational violence, and physical violence among girls is not always taken seriously.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?