Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Queer Times School: A Cas… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Queer Times School: A Case Study on Socially Engaged Practice and Curatorial Coursing.

Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
Författare Jason E. Bowman
Publicerad i In Need Of Education
Förlag Northumbria University
Förlagsort United Kingdom
Publiceringsår 2018
Publicerad vid Akademin Valand
Språk en
Länkar baltic.art/whats-on/bxnu-symposium-...
Ämnesord Curating, Public Programmes, Art Institutions, Socially Engaged Art
Ämneskategorier Bildkonst

Sammanfattning

Jason E. Bowman will use a current art and citizenship project - queer timǝs school and queer timǝs school prints, commissioned for acquisition by Glasgow Museums’ Gallery of Modern Art - as a case study. He will interrogate the implications for the programmed meanings of learning in art institutions if greater emphasis were to be placed on recognising organisational concepts within social practices in art including, in particular, recognition of forms of curating in social practice - when specifically conceived of and delivered by artists - that challenge certain dominant institutional systems, cultures and perceptions of how curating does, where and when curating occurs, and why this matters to what it warrants.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?