Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Error Coding of Second-La… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Error Coding of Second-Language Learner Texts Based on Mostly Automatic Alignment of Parallel Corpora.

Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
Författare Dan Rosén
Mats Wirén
Elena Volodina
Publicerad i Proceedings of CLARIN-2018 conference, 8-10 October 2018, Pisa, Italy
Publiceringsår 2018
Publicerad vid Institutionen för svenska språket
Språk en
Länkar https://office.clarin.eu/v/CE-2018-...
Ämnesord second language learner corpus, error annotation tool, parallel allignment
Ämneskategorier Språkstudier, Jämförande språkvetenskap och lingvistik, Systemvetenskap, informationssystem och informatik, Språkteknologi (språkvetenskaplig databehandling)

Sammanfattning

Error coding of second-language learner text, that is, detecting, correcting and annotating errors, is a cumbersome task which in turn requires interpretation of the text to decide what the errors are. This paper describes a system with which the annotator corrects the learner text by editing it prior to the actual error annotation. During the editing, the system automatically generates a parallel corpus of the learner and corrected texts. Based on this, the work of the annotator consists of three independent tasks that are otherwise often conflated: correcting the learner text, repairing inconsistent alignments, and performing the actual error annotation.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?