Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Dark winters and rainy da… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Dark winters and rainy days. A Nordic perspective on Reggio Emilia teaching in preschool settings.

Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
Författare Fredric Gunve
Publicerad i Conference presentation at Relate North 2018 - Nord University, Nesna, Norway
Publiceringsår 2018
Publicerad vid Högskolan för design och konsthantverk
Språk en
Länkar https://www.asadnetwork.org/uploads...
Ämnesord Pree school, reggio emilia, darkness, nordic, snow, rain, art based environmental education
Ämneskategorier Vårdpedagogik, Pedagogiskt arbete, Bildkonst

Sammanfattning

Lack of sunlight, cold weather, snow and rain are big parts of everyday life in Nordic schools and preschools. But what does this climate and environment do with the education, the educators and the children in relation to a Reggio Emilia perspective. In the pedagogical philosophy Reggio Emilia, a lot of focus has been on light; how children experience and explore different aspects and effects of and from light. But in the north, we must depend much more on artificial lights. In the presentation different concrete examples and methods of how darkness, cold, rain and snow can be explored as important parts of a north region art based environmental education will be presented and discussed. Examples and methods of doing art-based education will be taken from the ongoing art-based research project RAIN by Kajsa G. Eriksson and Fredric Gunve.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?