Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Invitation Timing and Par… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Invitation Timing and Participation Rates in Online Panels: Findings From Two Survey Experiments

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Elina Lindgren
Elias Markstedt
Johan Martinsson
Maria Andreasson
Publicerad i Social science computer review
ISSN 0894-4393
Publiceringsår 2018
Publicerad vid Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMG)
Statsvetenskapliga institutionen
Språk en
Länkar https://doi.org/10.1177/08944393188...
Ämnesord online panels, web surveys, the timing of survey invitations, participation rates
Ämneskategorier Statsvetenskap (exklusive studier av offentlig förvaltning och globaliseringsstudier), Kommunikationsvetenskap, Systemvetenskap, informationssystem och informatik med samhällsvetenskaplig inriktning

Sammanfattning

Falling participation rates is one of the most significant challenges facing survey research today. To curb this negative trend, scholars have searched for factors that can increase and decrease citizens’ willingness to participate in surveys. In this article, we investigate the timing effects of survey invitation e-mails on participation rates in a university-based online panel with members of the Swedish public. Through two large-scale experimental studies, we examine whether the day of week (N = 11,294) and time of day (N = 47,279) for sending out survey invitations impact participation rates. We also ask respondents when they prefer to answer surveys. We find that the timing of survey invitations affects participation rates, however, the effects are small, short-lived, and even out within a week. We also find that the effects of timing vary by employment status and age. The results have implications for scholars and practitioners who utilize online panels for web surveys. When quick answers are important, there may be some limited gains of tailoring the timing of the survey invitation to different individuals. In surveys with more extended field periods, however, such efforts seem less warranted.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?