Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

The next generation (plus… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

The next generation (plus one): an analysis of doctoral students’ academic fecundity based on a novel approach to advisor identification

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Dominik P. Heinisch
Guido Buenstorf
Publicerad i Scientometrics
Volym 117
Nummer/häfte 1
Sidor 351-380
ISSN 01389130
Publiceringsår 2018
Publicerad vid Institutionen för ekonomi och samhälle, Innovation and Entrepreneurship (IIE)
Sidor 351-380
Språk en
Länkar https://doi.org/10.1007/s11192-018-...
Ämnesord Academic careers, Advisor affects, Advisor identification, Fecundity, Machine learning, Ph.D. training
Ämneskategorier Ekonomi och näringsliv, Företagsekonomi, Nationalekonomi

Sammanfattning

© 2018, Akadémiai Kiadó, Budapest, Hungary. Scientific communities reproduce themselves by allowing senior scientists to educate young researchers, in particular through the training of doctoral students. This process of reproduction is imperfectly understood, in part because there are few large-scale datasets linking doctoral students to their advisors. We present a novel approach employing machine learning techniques to identify advisors among (frequent) co-authors in doctoral students’ publications. This approach enabled us to construct an original dataset encompassing more than 20,000 doctoral student-advisor pairs in applied physics and electrical engineering from German universities, 1975–2005. We employ this dataset to analyze the “fecundity” of doctoral students, i.e. their probability to become advisors themselves.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?