Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Generic Animats… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Generic Animats

Paper i proceeding
Författare Claes Strannegård
Nils Svangård
J. Bach
B. Steunebrink
Publicerad i Lecture Notes in Computer Science
ISBN 978-3-319-63703-7
ISSN 0302-9743
Förlag Springer
Publiceringsår 2017
Publicerad vid Institutionen för tillämpad informationsteknologi (GU)
Institutionen för filosofi, lingvistik och vetenskapsteori
Språk en
Ämnesord Autonomous agent, Dynamic graph, Multi-objective reinforcement learning, Structural learning
Ämneskategorier Datavetenskap (datalogi)

Sammanfattning

We present a computational model for artificial animals (animats) living in block worlds, e.g. in Minecraft. Each animat has its individual sets of needs, sensors, and motors. It also has a memory structure that undergoes continuous development and constitutes the basis for decision-making. The mechanisms for learning and decision-making are generic in the sense that they are the same for all animats. The goal of the decision-making is always the same: to keep the needs as satisfied as possible for as long as possible. All learning is driven by surprise relating to need satisfaction. The learning mechanisms are of two kinds: (i) structural learning that adds nodes and connections to the memory structure; (ii) a local version of multi-objective Q-learning. The animats are autonomous and capable of adaptation to arbitrary block worlds without any need for seed knowledge.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?