Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Redirecting the gaze: Fil… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Redirecting the gaze: Film education in an individualistic era

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Linda Sternö
Klara Björk
Publicerad i Journal of African Cinemas
Volym 9
Nummer/häfte 2-3
Sidor 151-168
ISSN 1754-9221
Publiceringsår 2017
Publicerad vid Akademin Valand
Sidor 151-168
Språk en
Länkar dx.doi.org/10.1386/jac.9.2-3.151_1
Ämnesord film pedagogy, film education and film programmes, transforming learning, democracy and social, Film, Radio & Television
Ämneskategorier Filmvetenskap

Sammanfattning

This article offers consideration to an alternative use of film practice and the role of pedagogy in challenging the conception of film as a product and entertainment medium. Instead the authors reflect on the potential of the camera as a tool for facilitating dialogue with communities and individuals, which allows student filmmakers to draw on images and representations that challenge the stereotyped and repetitive images generated in mass media. Furthermore, they draw from their own experiences of working with the visual practice (VP) model where the camera is a research tool. As a tool, the camera is used to explore issues in contemporary society and is related to contextual responsibilities and concerns regarding film pedagogy and its connection to enabling social change, with a broader correlation to civil society that aims to promote democratic rights.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?