Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Enacted possibilities for… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Enacted possibilities for learning in goals- and results based music teaching

Kapitel i bok
Författare Olle Zanden
Publicerad i Comparing international music lessons on video, red. Wallbaum, C.
Sidor 255–276
ISBN 978-3-487-15633-0
Förlag Georg Olms Verlag
Förlagsort Hildesheim, Zürich, New York
Publiceringsår 2018
Publicerad vid Högskolan för scen och musik
Sidor 255–276
Språk en
Ämnesord Klassundervisning i musik Musikpedagogik Musicerande Målstyrning Musikerziehung Vergleich Musikundervisning Music ¡ Instruction and study
Ämneskategorier Musikpedagogik

Sammanfattning

Jämförelse mellan två videoinspelade grundskolelektioner i musik från Sverige och Skottland med avseende på vilka möjligheter till musikaliskt lärande som ges inom två målstyrda undervisningssystem. Comparison between two video-recorded lower secondary music lessons in Sweden and Scotland, both of which are framed by a goals-based curriculum. The focus is on what possibilities to musical learning that are given through the lesson design.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?