Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Kritik av tydlighetsdoktr… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Kritik av tydlighetsdoktrinen

Kapitel i bok
Författare Olle Zanden
Publicerad i Lärares bedömningsarbete – Förutsättningar, villkor, agens. Red Lindberg, V, Eriksson, I & Pettersson, A
Sidor (17-42)
ISBN 978-91-27-82302-0
Förlag Natur & Kultur
Förlagsort Stockholm
Publiceringsår 2018
Publicerad vid Högskolan för scen och musik
Sidor (17-42)
Språk sv
Ämnesord New public management Målstyrning Betygsättning Undervisning Professionalisering
Ämneskategorier Utbildningsvetenskap, Pedagogik

Sammanfattning

Relationer mellan lärarprofessionalism, undervisningskvalitet och krav på tydliga mål och kriterier i grundskolan diskuteras med utgångspunkt i Flecks vetenskapssociologi, dialogiskt teori och internationell forskning om mål- och resultatstyrning.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?