Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Begreppsliggörande av spe… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Begreppsliggörande av specifikt undervisningsinnehåll

Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
Författare Pernilla Ahlstrand
Publicerad i Konferensprogram
Publiceringsår 2018
Publicerad vid Högskolan för scen och musik
Språk sv
Länkar https://www.hkr.se/globalassets/avd...
Ämneskategorier

Sammanfattning

Det övergripande syftet med utvecklingsprojektet är att gemensamt formulera kvaliteter i relation till ett gestaltande arbete i teaterämnet på gymnasiet, där begreppet samspel fokuseras. Utgångspunkten är att kvaliteter som underlag för planering av undervisning, återkoppling och värdering/bedömning av arbetet behöver utvecklas i nära relation med pågående undervisning och det innehåll som är i fokus. Lärare och elever har gemensamt arbetat med praktiska övningar utifrån syftet att fördjupa förståelsen för begreppet samspel och identifiera kvaliteter i ett gestaltande arbete som därefter används i relation till undervisning och genomförande av olika uppgifter samt vid värdering av arbetet.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?