Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

The role of educators in … - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

The role of educators in promoting collaborative research

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Stavroula Golfomitsou
Theocharis Katrakazis
Alison Heritage
Publicerad i CeROArt
ISSN 1784-5092
Publiceringsår 2017
Publicerad vid Institutionen för kulturvård
Språk en
Länkar journals.openedition.org/ceroart/50...
Ämnesord heritage science, conservation science, research collaboration, team working, science policy, education, cultural heritage, conservation
Ämneskategorier Forskningspolitik, Lärande, Didaktik, Internationell pedagogik, Antikvetenskap, Kulturstudier, Arkeologi, Annan naturvetenskap

Sammanfattning

This paper examines some of the current science policy paradigms set at international level to promote open science and participatory research, and discusses how key factors necessary for successful collaboration can usefully contribute to the training of future conservation professionals through group work and research-based learning programmes.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?