Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Positioning theoretical p… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Positioning theoretical perspective in academic writing: Teaching culture theory in International Business studies in the context of Industry 4.0.

Kapitel i bok
Författare Cheryl Marie Cordeiro
Publicerad i Analyzing the Impacts of Industry 4.0 in Modern Business Environments
Sidor 283-303
ISBN 9781522534686
Förlag IGI Global
Förlagsort USA
Publiceringsår 2018
Publicerad vid Centre for International Business Studies
Sidor 283-303
Språk en
Länkar https://doi.org/10.4018/978-1-5225-...
Ämnesord academic writing, research design, applied linguistics, international business studies, higher education pedagogy
Ämneskategorier Utbildningsvetenskap, Psykologi, Lingvistik, Företagsekonomi

Sammanfattning

A main challenge for academic writing for students at master thesis level is to find the right perspective from which to launch the argument of the thesis. In the context of international business (IB) studies, the eclectic theoretical paradigm of the field offers students myriad frameworks from which to frame their research questions. The purpose of this chapter is to illustrate how perspective in academic writing can be taught and learnt in a systematic manner. Taking the example of the teaching of culture theory in international business (IB) studies, this chapter illustrates how the deictic or “pointer” function of the pronoun system in language can be used to help perspective research position and research design.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?