Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

A bottom-up and mixed-met… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

A bottom-up and mixed-methods approach to understanding visitors’ perceptions of dust, dirt and cleaning

Paper i proceeding
Författare Catherine Dillon
Stavroula Golfomitsou
Flavia Ravaioli
Cymbeline Storey
Catherine Tully
Graeme McArthur
Katy Lithgow
Publicerad i ICOM-CC 18th Triennial Conference 2017. ICOM-CC 18th Triennial Conference Preprints, Copenhagen, 4–8 September 2017, ed. J. Bridgland,
ISBN 978-92-9012-426-9
Förlag ICOM-CC
Förlagsort Paris
Publiceringsår 2017
Publicerad vid
Språk en
Länkar icom-cc-publications-online.org/Pub...
Ämnesord dust, dirt, cleaning, historic houses, visitors, attitudes, decision making, display preferences, Coming Clean, cleaning, conservation, cultural heritage, museums, public engagement
Ämneskategorier Historia, Arkeologi, Konstvetenskap, Kulturantropologi, Kulturstudier, Antikvetenskap, Socialantropologi, Socialpsykologi, Tillämpad psykologi

Sammanfattning

This paper reports on a mixed-methods study of visitors’ perceptions of dust and dirt in historic houses. This included a new attitudes question¬naire which was used to segment visitors in terms of their aesthetic preferences and beliefs about cleaning, and to predict visitors’ prefer¬ences and tolerances for dust levels on surfaces. Although visitors had differing expectations about the story being told in properties, most visitors preferred some dust in historic environ-ments, were appreciative of signs of age and use and trusted the professionals to make good decisions about conservation and cleaning. In¬deed, there was a greater tolerance for dust than some professionals might expect.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?