Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Learning more from crossi… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Learning more from crossing levels: Investigating agility at three levels of the organization

Paper i proceeding
Författare Lucas Gren
Publicerad i International Conference on Computational Science and Computational Intelligence
Förlag IEEE
Publiceringsår 2017
Publicerad vid Institutionen för data- och informationsteknik (GU)
Språk en
Ämnesord agile software engineering software development project management
Ämneskategorier Programvaruteknik

Sammanfattning

Scholars have tried to explain how organizations can build agile teams by only looking at one level of analysis. We argue in this short paper that lessons can be learned from organizational science results explaining variance on three different abstraction levels of organizations. We suggest agility needs to be explained from organizational (macro), the team (meso), and individual (micro) levels to provide useful and actionable guidelines to practitioners. We are currently designing such studies and hope that they will eventually result in validated measurements that can be used to prevent companies from investing in the wrong areas when trying to move towards more agility.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?