Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Performing gender when mu… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Performing gender when music is, or is not, at stake – a meta-analysis on students’ adaption to discourse

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Carina Borgström Källén
Monica Lindgren
Publicerad i Nordic Research in Music Education. Yearbook 2017, 97–116
Volym Vol. 18
Sidor 97-116
ISSN 1504-5021
Publiceringsår 2017
Publicerad vid Högskolan för scen och musik
Sidor 97-116
Språk en
Länkar https://brage.bibsys.no/xmlui/bitst...
Ämnesord music education, gender, meta-analysis, discourse
Ämneskategorier Musikpedagogik

Sammanfattning

ABSTRACT In this article, a meta-analysis is conducted in order to explore how gender is constructed in relation to music classroom school discourses, in three qualitative studies. Conducting meta-analysis is a way of reflecting on data in new ways, and it is argued that it could be productive in creating new understandings of issues within the field of music education research. Theoretically, all three studies, as well as the reinterpretation, draw on social constructionism and the method is based on qualitative meta-analysis in the social sciences. The result of the analysis indicates that construction of gender is a matter of what is at stake in the music classroom – music or education.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?