Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Professional Development … - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Professional Development in the Use of Data: From Data to Knowledge in Data Teams

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Kim Schildkamp
Maaike Smit
Ulf Blossing
Publicerad i Scandinavian Journal of Educational Research
Volym 63
Nummer/häfte 3
Sidor 393-411
ISSN 0031-3831
Publiceringsår 2019
Publicerad vid Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Sidor 393-411
Språk en
Länkar www.tandfonline.com/doi/full/10.108...
Ämnesord Data-based decision making; data teams; school improvement; professional development; professional learning communities; replication study
Ämneskategorier Pedagogik

Sammanfattning

Schools need support in the use of data. To provide this support, a data team intervention was developed. A prior study conducted in the Netherlands showed that several factors can enable or hinder the work of data teams. The current replication study focuses on the factors influencing data use in data teams and the perceived effects of the data teams’ work, but looking at data teams in Sweden. The results of this qualitative study show that the data teams’ work is influenced by the same factors as in the Netherlands: Data characteristics (e.g., relevance of the data), team characteristics (e.g., heterogeneity of the team), and school organizational characteristics (e.g., school leader support).

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?