Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Modelling of optimal tyre… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Modelling of optimal tyres selection for a certain truck and transport application

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Zuzana Nedelkova
Peter Lindroth
Bengt Jacobson
Publicerad i International Journal of Vehicle Systems Modelling and Testing
Volym 12
Nummer/häfte 3
Sidor 284-303
ISSN 1745-6436
Publiceringsår 2017
Publicerad vid Institutionen för matematiska vetenskaper
Sidor 284-303
Språk en
Länkar https://doi.org/10.1504/IJVSMT.2017...
Ämneskategorier Tillämpad matematik, Farkostteknik

Sammanfattning

The main aim of the research leading to this paper is to select---for a truck and its transport application---a configuration of the tyres such that the energy losses caused by these are minimized. We show that neither the rolling resistance coefficient (RRC) classes provided by tyre suppliers nor any other nominal values of RRC evaluated for specific operating conditions are sufficient to do the tyres selection. Therefore, a surrogate model of the RRC is developed. A tyre model based on the RRC model is introduced in this paper. The modularity of the tyre model is demonstrated by coupling it with two different vehicle models and an~operating environment model. The usage of the joint vehicle, tyres, and operating environment model is demonstrated by solving a few illustrative instances of the tyres selection problem. The potential savings wrt. energy losses when the selected tyre configurations are used are presented.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?