Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Incremental costs for red… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Incremental costs for reduction of air pollution from ships: a case study on North European emission control area

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Zoi Nikopoulou
Publicerad i Maritime Policy and Management
Volym 44
Nummer/häfte 8
Sidor 1056-1077
ISSN 0308-8839
Publiceringsår 2017
Publicerad vid Företagsekonomiska institutionen, Industriell och Finansiell ekonomi & logistik
Sidor 1056-1077
Språk en
Länkar dx.doi.org/10.1080/03088839.2017.13...
Ämnesord abatement cost, engine operation, marine fuel, natural gas, Ship emission control
Ämneskategorier Transportteknik och logistik, Miljöledning, Miljöteknik, Industriell teknik och ekonomi, Industriell organisation, administration och ekonomi

Sammanfattning

© 2017 Informa UK Limited, trading as Taylor & Francis Group In addition to sulphur oxides control, the North and the Baltic Seas have recently been designated as nitrogen oxides control area. Amidst ongoing developments in energy markets and international trade, shipowners have to develop cost-efficient strategies to comply with the new regulation. This study creates and tests a model calculating the incremental costs of abating NO x and SO x emissions under MARPOL Annex VI regulations for the following methods: SCR, HAM and internal engine modifications, marine gas oil, wet scrubbers, and liquefied natural gas propulsion. The model is tested empirically on a broad sample of 244 ships from the Swedish Commercial Fleet database for different operating contexts and fuel prices. Individual ship emission reductions and incremental abatement costs are calculated and the results are presented for the entire studied sample and per ship type class. The study also explores the sensitivity of the chosen abatement methods to cost determinants and to main engine time operation under the light of economic performance and cost-efficiency. The results of the study aim to contribute to company abatement strategy.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?