Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

StringForce - A forced co… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

StringForce - A forced collaborative interaction game for special education

Paper i proceeding
Författare Wolmet Barendregt
Peter Börjesson
Eva Eriksson
Olof Torgersson
Publicerad i IDC 2017 - Proceedings of the 2017 ACM Conference on Interaction Design and Children
Publiceringsår 2017
Publicerad vid Institutionen för tillämpad informationsteknologi (GU)
Institutionen för data- och informationsteknik (GU)
Språk en
Ämnesord Children, child-computer interaction, Collaboration, Forced interaction, Special education
Ämneskategorier Människa-datorinteraktion (interaktionsdesign)

Sammanfattning

In this paper, we present the forced collaborative interaction game StringForce. StringForce is developed for a special education context to support training of collaboration skills, using readily available technologies and avoiding the creation of a "mobile bubble". In order to play StringForce two or four physically collocated tablets are required. These tablets are connected to form one large shared game area. The game can only be played by collaborating. StringForce extends previous work, both technologically and regarding social-emotional training. We believe StringForce to be an interesting demo for the IDC community, as it intertwines several relevant research fields, such as mobile interaction and collaborative gaming in the special education context.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?