Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

A study of Swedish presch… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

A study of Swedish preschool directors’ perspectives on leadership and organization

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Johannes Lunneblad
Susanne Garvis
Publicerad i Early Child Development and Care
Volym 189
Nummer/häfte 6
Sidor 938-945
ISSN 0300-4430
Publiceringsår 2019
Publicerad vid Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Sidor 938-945
Språk en
Länkar https://doi.org/10.1080/03004430.20...
Ämneskategorier Pedagogiskt arbete

Sammanfattning

In the last decade, neo-liberal movements have entered parts of the Swedish society, bringing increased accountability and public management to preschool (catering for children aged 1–5 years). While early childhood education research has generally focused on preschool, children and teachers, few studies have explored the perspectives of preschool directors in contemporary times. This study helps fill this void by exploring the perspectives of eleven preschool directors about leadership and associated organization within Swedish preschools. Using content analysis, key findings suggest preschool directors take on many leadership roles within a preschool as they work with teachers, parents and upper administration leaders. The roles are sometimes conflicting and create unintended tension with teachers and parents as neo-liberal perspectives emerge.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?