Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

The Elusive Slope… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

The Elusive Slope

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Thomas Lingefjärd
Djamshid Farahani
Publicerad i International Journal of Science and Mathematics Education
Volym 16
Nummer/häfte 6
Sidor 1187–1206
ISSN 1571-0068
Publiceringsår 2018
Publicerad vid Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Sidor 1187–1206
Språk en
Länkar dx.doi.org/10.1007/s10763-017-9811-...
Ämnesord Conceptual development ; Graphical representations; Interpretations; Intuitive ideas; Slope
Ämneskategorier Annan matematik

Sammanfattning

In understanding upper secondary school students’ interpretations of information in graphical representations of a distance–time graph and an ECG graph, little attention has been paid to the analysis of the condition of the conceptual development related to their utterances. Understanding this better can help improve the teaching of interpretations of information in graphical representations of different situations. This paper integrates results from 2 studies and 3 theoretical perspectives: Tall and Vinner’s theoretical perspectives on learning, Chi’s ontological perspectives on conceptual development and Friel’s theoretical perspectives on interpretation of graphical information. The findings provide evidence to support the conjecture that iconic interpretations could be stimulated and generated as a result of student categorisation of a distance–time graph as an event, when in fact the graph is being used to describe and communicate a process. The outcome further indicates that students found a resemblance between the ECG diagram and the periodic function of f(x) = sin(x).

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?